تاتامی

روش‌های استفاده از آجریوگا

آجریوگا

در این مقاله در باره‌ی ویژگی های آجریوگا و هم‌چنین روش استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

 

ویژگی های آجر یوگا

آجر یوگا یا مکعب یوگا محصولی ورزشی است. جهت استفاده در ورزش هایی هم‌چون ایروبیک ساخته می شود .

 

آجر یوگا جهت انجام صحیح حرکات ورزشی و در نتیجه عدم آسیب دیدن اعضا در هنگام ورزش استفاده می گردد. این محصول که از فوم evaساخته شده وکاملا بهداشتی و استاندارد است و قابل استفاده در باشگاه های ورزشی می باشد. مکعب یوگا در رنگ بندی متنوع تولید می شود.

 

آجریوگا در کارخانه بزرگ فومی با استفاده از مواد اولیه مرغوب و بهداشتی، به وسیله دستگاه های مجهز و پیشرفته و توسط نیروی کاری متخصص تولید و عرضه می شوند. در تولید آجر یوگا استاندارد های لازم رعایت شده و این محصول دارای گواهی استاندارد می باشد.

 

هم‌چنین فوم های به کار رفته در آن، فوم هایی بهداشتی و سازگار با پوست هستند تا حساسیتی برای ورزشکاران ایجاد نشود.
آجر یوگا یک وسیله ورزشی می باشد که باعث بهتر شدن عملکرد یوگا می شود. گاهی اوقات از این ابزار اشتباه استفاده می شود. اغلب، تازه کارها و افرادی که انعطاف پذیری کمی دارند، از آن استفاده می کنند.

 

هم‌چنین آجر یوگا برای کاهش فشار بر روی عضلات و یا تغییر حالت خاص بدن مطلوب است. آجر یوگا به کشش و قرار گرفتن بدن در حالت درست کمک می نماید.

آجر یوگا

آجریوگا با کف EVA ساخته شده است که عاری از لاتکس و سبک است. این قسمت از گردن و قسمت پشت شما پشتیبانی می کند و دارای یک سطح بدون لغزش و هم چنین لبه های باریک برای طراحی زیبا و آسان برای گرفتن است.

این آجر فومی برای یوگا و هم‌چنین پیلاتس و مراقبت ایده آل است.

آجریوگا با چگالی بالا از فوم EVA سبک ساخته شده و دارای لبه های گرد هستند که حتی در حین پیشرفت ترین حالت های یوگا ، چسبیدن آن آسان تر است.

 

مواد با دوام آن هیچ خراش و علامتی از خود به جا نمی گذارد ، و برای کسانی که یوگا را در خانه تمرین می کنند عالی است.

 

هرآجریوگا ۹ اینچ طول ، ۴ اینچ طول و ۶ اینچ عرض برای اندازه های متنوع که مناسب برای تمرینات یوگا است. داشتن دو آجر به جای یکی به شما این امکان را می دهد تا تمرین خود را گسترش دهید .آجرها دارای طیف وسیعی از رنگ های شاد وزیباهستند.

آجریوگا

آجر یوگا موجود در رنگ هایی مانند خاکستری ، آبی و بنفش ، دارای نمای بیرونی قابل ملاحظه ای و یک استحکام است.

این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که در برابر بو ، رطوبت و باکتری ها مقاوم باشد. وزن هر قطعه کمتر از نیم پوند برای یک مجموعه فوق العاده سبک وزن است.

 

آجر یوگای فومی به دلیل نرمی ، قیمت مناسب ، قابل شستشو بودن ، وزن سبک . قابلیت حمل و جابجایی آسان محبوبیت بیشتری در بین ورزشکاران دارد.

 

آجریوگا از سه‌لایه فوم نرم ورزشی تولید می گردد. از این مجصول می شود در تمامی مکان ها و روی تمامی سطوح سرامیک، سنگ، پارکت و کفپوش ورزشی استفاده کرد.

 

آجر یوگا به افراز پایداری بالایی دارد و ضد لغزش بودن این محصول باعث می شود بتوان از دو بلوک بر روی هم گذاشته شده جهت اجرای حرکات پیچیده و حرفه ای یوگا  که نیاز به ارتفاع بیشتری داررند نیز استفاده نمود.

 

این محصول با کیفیت بالا و بسیار سبک ، نرم و خوش دست دربازارتهیه شده است و در اختیار ورزش‌کاران و یوگا کاران قرار می گیرد.

آجریوگا

چگونه از آجریوگا استفاده کنیم؟

 

وضعیت پل (ستو باندا ساروانگاسانا )

چگونه: آجریوگا را از طول بین پاهای خود قرار داده و با پاشنۀ پای خود آن‌ را فشار داده و لگن را بالا بیاورید. دنبالچۀ خود را تا پشت زانویتان بکشید و قلب خود را به سمت چانه‌تان ببرید.
پنج بار دم و بازدم عمیقی داشته باشید، پایین بیایید و دو بار دیگر وضعیت را تکرار کنید.
چرا: استفاده از آجر یوگا در این وضعیت، از اینکه پاهایتان بیش‌ازحد از هم فاصله بگیرد، جلوگیری می‌کند. اگر پاهایتان بیش‌ازاندازه بازشوند، فشار بیشتری بر ناحیۀ استخوان خاجی زیر ناف و همچنین زانو وارد می‌شود.

 

وضعیت چرخ (اوردوا دانورآسانا )

چگونه: آجریوگا را از درازایش بین ران‌هایتان (چند سانتیمتر بالاتر از زانو) قرار داده و پاشنۀ پاهایتان را به زمین فشار دهید. دست‌ها را کنار گوش‌هایتان قرار داده، به‌گونه‌ای که انگشتانتان به سمت داخل و شانه‌هایتان باشد. با آرنج‌هایی که بالای مچ دستتان قرار دارد، پاهایتان را به زمین فشار دهید و لگن را بالا ببرید.
صبر کنید و بعد ببینید آیا هنوز آرنج شما بالای مچ دستتان قرار دارد و در همان حین شانه‌ها را به سمت دنده‌هایتان ببرید. اگر جایی برای جلوتر رفتن وجود دارد، دم بگیرید و وارد وضعیت چرخ کامل بشوید.
به مدت پنج بار تنفس صبر کرده، پایین بیایید و یک تا دو بار دیگر وضعیت را تکرار کنید.
چرا: همانند وضعیت پل، یک آجر بین ران‌های خود قرار دهید تا از فاصله گرفتن بیش‌ازاندازۀ پاها از یکدیگر هنگامی‌که در این وضعیت، بالا می‌روید، جلوگیری نمایید.
این کار شما را تشویق می‌کند تا از قسمت داخلی ران خود برای استقامت، ثبات استخوان خاجی و بالا رفتن در خم به عقب خود، به‌جای استفاده از دست‌ها برای وارد شدن به وضعیت استفاده نمایید.

 

پیچ وضعیت مثلث (پاریورتا تریکوناسانا )

چگونه: با وضعیت جنگجوی شمارۀ یک (ویرابهادراسانا یک ) از سمت راست آغاز کنید. پای جلویی را بکشید و پای پشتی را چند سانتی‌متر عقب‌تر ببرید.
دست راست خود را روی پایتان بگذارید و دست چپتان را بالای سر بکشید. از باسن خم شوید تا زمانی که بالاتنه ی شما موازی با زمین باشد. بدون پایین آوردن کمرتان، دست چپ خود را به سمت خارج پای راست روی آجر پایین بیاورید. (بسته به توان خود می‌توانید از هر سمت آجر استفاده نمایید)
قسمت داخلی ران‌ها حالت قیچی به خود بگیرند. انگشت شست پای خود را به زمین فشار دهید. دم بگیرید و از تاج سرتان بدن را کشیده و با بازدم، از بالاتنه بپیچید.
به مدت ۵ تا ۱۰ بار تنفس وضعیت را حفظ نمایید.
چرا: استفاده از آجر یوگا در این وضعیت، کمی بلندی دست پایینی را افزایش داده و همین وتر وضعیت مثلث ما را ایجاد می‌کند. وضعیت مثلث دست پایینی، با پای جلویی و بالاتنۀ کشیده، استقامت و رهایی بیشتری ایجاد می‌کند.

 

وضعیت نیمۀ ماه (پاریورتا آردا چاندراسانا )

چگونه: ساختاری بسیار شبیه وضعیت مثلث دارد، به‌جز اینکه دست چپتان زیرشانۀ چپتان باشد و پای راستتان پشت سرتان کشیده باشد. انگشت شست پای راستتان را به زمین فشار دهید و از تاج سر، بدن خود را کاملاً بکشید. دم بگیرید، به کشش بدن ادامه دهید، بازدم کنید و از بالاتنه بچرخید. به مدت ۵ تا ۱۰ بار تنفس وضعیت را حفظ نمایید.
چرا: صرف‌نظر از اینکه دست‌های شما کوتاه یا بلند باشد، حفظ این وضعیت مشکل است. این وضعیت شکم و ریه‌ها را فشرده کرده و بر روی ارگان‌های داخلی بدن کار می‌کند.
آجر یوگا نه‌تنها به شما این امکان را می‌دهد که میزان کشیدگی بدن را بیشتر کنید، بلکه در حفظ کشیدگی متعادل در کمر نیز به شما کمک می‌کند.

 

وضعیت میز یا چهارپایه (چاتورانگا دانداسانا )

چگونه: از وضعیت سگ سرپایین، آجر یوگا را بین ران‌های خود قرار دهید، به سمت جلو و وضعیت خط کش حرکت کنید و سپس همان‌طور که قلب شما به سمت جلو کشیده می‌شود، بر روی نوک انگشتان خود بروید.
آرنج‌ها را به سمت دنده داخل ببرید و به حالت پلانک پایین بیایید. همچنان آجر را فشار دهید و از دنبالچه تا پاشنۀ پا را بکشید. دم بگیرید، پشتتان را در وضعیت پلانک بالا بیاورید. بازدم کنید و به وضعیت سگ سرپایین بازگردید.
برای بالا بردن استقامتتان این کار را ۳ تا ۵ بار انجام دهید. شما می‌توانید روی زانوهایتان پایین بیایید، هنگامی‌که از وضعیت بالای پلانک به پایین می‌آیید.
چرا: استفاده از آجر کمک می‌کند که آگاهی و استقامت بدنی‌تان را بالا ببرید تا پشت شما همواره صاف باشد.
آجر به ما یادآوری می‌کند که از پاها در تغییر وضعیت استفاده نماییم و از ماهیچه‌های دستمان در وضعیت چاتورانگا بدون پایین آوردن لگنمان استفاده کنیم. توجه داشته باشید که از بالا به پایین آمدن در پلانک، ماهیچه‌های سینه، میان تنه، پاها، کمر و دست‌ها را تقویت می‌نماید، پس جای تعجب نیست که انجام این وضعیت، مشکل است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *